תהליך מיתוג הינו שלב הכרחי לכל חברה. מטרתו העיקרית של תהליך מיתוג היא לשדר ולהחדיר את עולם המושגים והמסרים שכל עסק או ארגון רוצה להעביר אל לקוחותיו ואף אל עובדיו. לכן באחריות חברת המיתוג , להיות מקצועית, יסודית ויצירתית ככל האפשר על מנת לייצר מיתוג אשר יעמוד יד ביד עם המסר שהארגון מעוניין להעביר. הרושם הראשוני הוא הקובע, ובעולם העסקים, בו ריבוי המותגים והתחרות בכל הענפים חיה ונושמת , על הארגון האחריות בבחירת חברת מיתוג אשר תהיה מספיק ממוקדת וחכמה כדי לסייע להבליט את הערך המוסף והיתרונות של הארגון על פני מתחריו. שפת מיתוג נכונה, יכולה להקפיץ חברה חדשה במהירות הבזק, לעומת חברה אשר שנים נמצאת בתחום , אך המיתוג שלה איננו מדויק וממוקד. branding תהליך מיתוג עסקי :
  1. איפיון מעמיק של העסק, הבעלים, השירותים/ המוצרים שמוכרים
  2. בחינת קהל היעד
  3. בחינת הכלים השיווקיים הדרושים
  4. שלב הביצוע והמיתוג
כאשר ארגון פונה לחברת ייעוץ , דבר ראשון שנוגעים בו , הוא המיתוג של העסק. המיתוג זהו הבית. הוא הא' ב' . הוא הבסיס לתחילת העבודה. הערך שמספקים ללקוח זה מה שנשאר אצלו בזיכרון ואחד מהגורמים העיקריים להגדלת כמות המכירות .